Frågor & Svar

1. Varför debiteras jag för sent avbokade flyttstädningar?

 

Svaret är enkelt! Du debiteras utifrån att vi har bemannat för din beställda tjänst och inte kan avboka med kortare tid än 14 dagars varsel. Dessutom har tiden kanske uppehållits från andra kunder som vi kanske har behövt tacka nej till och även kanske inte lyckas boka på några nya kunder på din sent avbokade tid.

2. Lämnar ni garanti på era flyttstädningar?

Ja. Om brister mot förmodan skulle finnas vid besiktning så kontaktar ni oss, vi kommer skyndsamt och utan extra kostnad att åtgärda dessa. 

3. Vad händer om jag inte tömt min bostad inför flyttstädningen?

Det beror på hur mycket saker som är kvar i bostaden och även hur fort ni kan få bort sakerna. Huvudregeln är att bostaden ska vara totalt tömd på privata saker när vi kommer för att utföra städningen. Har du en annan överenskommelse med oss behöver du inte oroa dig för detta men om du inte har det och vi inte inom planerad tidsram kan utföra din städning på grund av saker som är kvarlämnade så kommer flyttstädningen att avbrytas och du kommer debiteras fullt pris för det avbrutna flyttstädet. Ofta är det så att det inte bara är din flyttstädning vi har att ta hänsyn till på samma dag, vi måste därför få tillträde att påbörja städningen på överenskommen tid. 

4. Vad menar ni med "ej normalt nedsmutsat skick"?

Vi menar bostäder som helt enkelt är grovt nedsmutsade, ibland på gränsen till eller som faktiskt klassas som sanering. Vi utför hundratals städningar varje år och är väldigt duktiga på att bedöma om din städning är i "normalt" skick eller ej och vi förbehåller oss rätten att göra den bedömningen vilket även går att utläsa av våra offerter. Din bostad kan absolut vara smutsig, konstigt vore det annars, men här pratar vi om städning som inte ryms inom den normala kvoten.

5. Varför avlägsnar ni inte klistermärken, tejprester etc?

För att vi kan råka skada den ytan som det sitter på. Av samma skäl torkar vi inte heller hårt nedsmutsade fläckar på väggar då lokalvårdaren kan råka avlägsna färg från väggen i processen.

6. Vad gäller vid avbokningar för hem och storstädningar?

Avbokning senast 48 timmar innan annars utgår debitering. Särskilda villkor gäller för familjeabonnemanget och timbanken.

7. Vad ska jag göra om jag inte är nöjd med min städning?

Kontakta oss på kundservice@hemstadaren.se så hjälper vi dig!

8. Varför kan ni inte utföra fönsterputs på vintern?

På grund av minusgraderna går det inte att utföra fönsterputs på vintern, det finns vissa knep man kan prova beroende på hur kallt det är men risken är att vätskan som tillförs mot glaset (framförallt på utsidan) fryser fast på en gång och blir som en kladdig hinna på utsidan av fönstret. När detta händer är det i princip omöjligt att få bort medans det fortfarande är kallt ute och resultatet blir ofta "värre än innan." På vintern är det nästan bäst att helt enkelt låta fönstren vara utvändigt och mitt emellan. Dessutom finns en skaderisk. Putsning på insidan går dock bra.

Vi använder cookies för att möjliggöra en korrekt funktion och säkerhet på vår hemsida, och för att erbjuda dig bästa möjliga användarupplevelse.

Avancerade inställningar

Du kan anpassa dina cookie-val här. Aktivera eller inaktivera följande kategorier och spara ditt val.